Címkék

Ábel (1) abortusz (1) ágy (1) áldozat (1) áldozathibáztatás (1) alibi (1) alvás (1) anyaság (1) avatar (1) bántalmazás (2) barátság (1) bélműködés (1) Brian Eno (1) bunkóság (1) bűntudat (1) célkitűzés (1) Chopin (3) család (1) csúsztatás (1) David Bowie (1) démon (1) diszkó (1) divat (1) drog (1) éber álom (1) egészség (1) egyház (2) eladás (1) eladástechnika (1) eljegyzés (1) elkényeztetés (2) Elton John (1) erőszak (1) érzékenyítés (1) eufória (1) félelem (1) felelősség (1) félreértés (1) feminizmus (1) férfiak (1) film (1) Fluimucil (1) fogyaték (1) fogyókúra (1) fórumozás (1) funkcionális analfabéta (1) gyerekkor (2) gyógyszer (1) hála (1) hallás (1) hallucináció (1) halotti maszk (1) halottlátó (1) házasság (3) Hérouville (1) hit (1) hivatás (1) honlap (1) hozzáállás (1) hozzászólás (1) ideál (1) ihlet (1) játszmázás (1) jós (1) jutalék (1) kapcsolat (1) kereszténység (1) kísértet (2) kivégzés (1) kommentfal (1) Konstancja Gładkowska (1) legenda (2) lemondás (1) levelezés (1) manipuláció (1) Marc Bolan (1) Maria Wodzińska (1) marketing (1) megasztár (1) megfulladni (1) miért? (1) módosult tudatállapot (1) módszertan (1) motiváció (1) napló (1) nevelés (2) nevelés nevelődés (1) nők (1) öngyilkos (1) önhibáztatás (1) önismeret (1) orgazmus (1) ősember (1) panaszkodás (1) papucs (1) paranormális (2) partnerkapcsolat (1) pornó (1) pszichopátia (2) reklám (3) rizikófaktor (1) sarlatán (1) sorozat (1) spiritizmus (1) statisztika (1) szappanopera (1) szellem (1) szerelem (2) szex (4) szociológia (1) szokás (1) szórakozás (1) szövegértés (1) szülés (1) szülő (1) szülő gyerek (2) szüzesség (1) tabáni istván (1) tanulás (1) technó (1) termék (1) teszt (1) titok (1) topik (1) trend (1) Tytus Woyciechowski (1) uri geller (1) választás (1) vallás (1) vonzás (1) webdesign (1) zene (1) Címkefelhő

Friss topikok

bottom

Fülszöveg

Mentális környezetvédelmet próbálok gyakorolni ezen a blogon keresztül, lehetőleg minél többek épülésére. Eredetileg arról akartam írni, mivel is van tele, de mostmár tudom, hogy tulajdonképpen nem is lehet tele, mert nem kell semmire negatívan reagálnom, tehát nem lehet semmit sem rossznak nevezni, sem unni. Ugyanakkor még hiszek benne, hogy lehet emberekre építőleg hatni, ízlést nevelni, konstruktívan elgondolkodtatni.

Ajánlott oldalak

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkblog

Egy dizájner sirámai

2010.04.09. 13:13 | mo'at | Szólj hozzá!

Címkék: honlap webdesign

  Persze, csinálunk neked is honlapot. - aztán hetek-hónapok telnek el, s lassan kiderül, a megrendelő nem tudja mi is az a honlap. A megrendelő azt képzeli, hogy egy dizájner és egy programozó majd létrehozza az ő webotthonát, ami tökéletes lesz, s persze az ő ízlése szerinti, anélkül, hogy ő bármilyen instrukciót is adna nekik. Csakhogy. Azt mondja a dizájner, hogy először a tartalmat kell ismerje, addig nem tud rajzolni. De a megrendelő nem tudja, mi is az a tartalom.

  A dizájner elmeséli neki, hogy látod, vannak menüpontok, amikre ha rákattintunk, előjön egy szöveg, meg képek, meg letölthetős dolgok. Aztán a szövegekben is vannak szavak, amikre ha rákattintunk, újabb oldal nyílik meg, s ott is van valami újabb dolog. Írd meg szépen a szövegeidet, csoportosítsd menüpontokba, mit szeretnél közölni a honlapodon az olvasókkal. Ha vannak képeid, küldd át őket. Tudnom kell, hány szintű menüt szeretnél, s hogy függőleges legyen, vízszintes, vagy mindkettő.És a megrendelő nem tudja, mit akar közölni az olvasóival. A dizájner megsaccolja a megrendelő ismeretében milyen arculat lenne esztétikus és a tevékenységéhez illő, s készít egy rajzot, amit átküld a megrendelőnek, aki azt hiszi, kész is van a honlapja. Nagyon örül neki, majd elkezdi az arculati elemeket pixelenként korrigáltatni, hogy az otthoni monitorján olyannak lássa, amilyennek akarja. Azt a vonalat egy kicsit világosabbra. Ott a szélén még egy kicsit látszódjon jobban az az árnyék. És nem érti, hogy ezek a változtatások nem annyi energiába és időbe kerülnek, mint egy ecsettel egy pöttyöt odatenni a vászonra. A dizájner a megrendelő értésére adja, hogy minden képi elem minden monitoron másképp fog látszódni, de a megrendelő megnyugtatja, hogy az ő monitorja az jó, tehát hozzá kell igazodni.
  Néhány hét nyaggatás után a megrendelő elkezdi megírogatni a tartalmi oldalak szövegeit is, melyeket a dizájner és a programozó lektorálnak, kijavítgatják a fogalmazásbeli sutaságokat, helyesírást, miegyebet. Újabb hetek telnek el, míg sikerül a megrendelővel megértetni, hogy el kell döntenie, ingyenes tárhelyen lesz a honalpja, vagy domaint vásárol és fizetős tárhelyen lesz. Már a programozó is ecseteli, miért jobb domaint venni, mint egy ingyenes tárhely minden hátulütőjének kitenni a honlap zavartalan működését, de a megrendelő csak arra gondol, hogy ne kelljen már tárhelyért fizetni, ha egyszer az ingyen is van, s egyre türelmetlenebbül kéri számon, miért nincs még fönn az interneten a honlapja. Akkor a programozó föltölti egy ingyenes tárhelyre ideiglenesen. A megrendelő egy darabig örül, aztán zavarni kezdik a kéretlen reklámok. Mivel adminfelületet is kapott a honlapjához, szerkesztgeti-bővítgeti a tartalmat, s időnként egy-egy felugróablak miatt nem tud menteni, s elszállnak a változások. Hosszas méltatlankodására a dizájner ismét elmondja, hogy domaint kell venni, meg tárhelyet, és akkor ez a jelenség nem lesz. A megrendelő nem érti, hogy az ő tevékenységét miért nem fogják komolyan venni leendő ügyfelei ha ingyenes tárhelyen van, csak annyit lát, hogy ettől jobban fog fájni a pénztárcája. Épp elég sokba került a káeftét megalapítani, meg a benzin is ugye, s akkor még tárhely, s egyéb úri huncutságok. Aztán elkövetkezik a pillanat, amikor a megrendelő közli az alkotókkal, hogy nem fog tudni most fizetni, de újabb és újabb kérésekkel áll elő, mert másoknak a szakmában, van a honlapjukon ilyen is, meg olyan is.
  És legyen ám flesóra, meg névnapi köszöntő, meg animált gifek. A programozó kijelenti, hogy ezekről szó sem lehet, és pont. A megrendelő ezután küld egy animált gifet a dizájnernek, hogy legyen ez a logó helyén, csak más legyen a fölirata. A dizájner ekkor megkérdi, hogy akkor mégis miért rajzoltatta vele hónapokkal ezelőtt a logót, s miért korrigáltatta vagy hatszor, s egyáltalán, hogyképzeli.
  A következő szakaszban a megrendelő méltatlankodik, hogy miért nem az ő újabb és újabb igényeit teljesítik azonnal, mindjárt másnapra, hiszen ő megígérte, hogy majd fizetni fog, csak most nincs pénze, ugyan miért azokat a munkákat csinálja a programozó, amiért más ügyfelek azonnal fizetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://tele-tok.blog.hu/api/trackback/id/tr191934098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása